Billboard Meleleh

15 09 2007

Ini adalah billboard yang keren, efek tertentu dibuat pada tampilan visualnya dan dapat merubah mascara pada gambar mata menjadi meleleh manakala hujan. Sebuah pemikiran yang kreatif yang keluar daari format media iklan standar. Billboard yang di gagas dari dapur Leo Burnett ad agency  juga mengkonsepsinya sebagai “Presence in Second Life”.

Jim Thornton, executive creative director di Leo Burnett UK, memberikan penekanan lebih pada aspek alamiahnya sebuah gagasan dan final artwork. “Once we fully launch our presence in Second Life in November, we will be in the position to invite other SL residents to share in our creative experience. Our hub will be a source of inspiration and a place for like-minded individuals to connect and collaborate.” Nah…atas dasar penjelasan Jim Thornton tersebut…Saya kadang heran dengan adanya pemikiran yang masih mendefinisikan bahwa gagasan kreatif itu dengan ruang lingkup yang sempit.

AddThis Social Bookmark Button


Actions

Information

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s




%d bloggers like this: